گروه مالی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد

معرفی شرکت

گروه گسترش انرژی پاسارگاد با هدف کلی شرکت در بازارهای داخلی و بین المللی انرژی و به ویژه به منظور توسعه بخش انرژی ایران در آوریل سال ۲۰۰۸ تشکیل شد و به ثبت رسید. هسته اصلی کسب‌وکار ما پالایش هیدروکربن ، تولید برق و انرژی های تجدیدپذیر را شامل می‌شود که در ضمن آنها بنیان تلاشهای PEDC دستیابی به توسعه پایدار با تأکید بر ملاحظات زیست محیطی است. برای نیل به این منظور، ما بر استفاده از بهترین منابع انسانی در اختیار، تکنولوژی روزآمد، و مدیریت کارآمد در یک فضای سازمانی بهینه تمرکز کرده ایم.
ایران دارای یکی از بزرگترین ذخایر نفتی است و از نظر ذخایر گازی دومین کشور در جهان می‌باشد. ایران با داشتن دخایر عظیم، در کنار یک بازار مصرف بزرگ نقش مهمی در صنعت انرژی جهانی بازی می‌کند. این موقعیت منحصر به فرد به منزلة وجود پتانسیل برای توسعة چندین ساله است. درنتیجه این امر برای ما زمینه‌ساز فضای تجاری مناسبی است تا چشم‌انداز خود برای تبدیل شدن به گروه انرژی پیشرو در منطقه را دنبال کنیم.
بدنبال بررسی های گسترده و مطالعات ادامه‌دار پیرامون بازار انرژی چه در منطقه و چه در سطح بین المللی، و تدوین برنامه‌های استراتژیک شرکت، رشد اولیه در اندازه و تنوع پرتفوی از طریق سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰۰ میلیون یورو در طول بازه زمانی کمتر از یک سال محقق شد.
این امر با ثبت تعدادی شرکتهای زیرمجموعه انجام شد که در حوزه‌های حفاری های درون دریا (با مالکیت و بهره‌برداری از سکوهای استخراج)، حفر چاه و سرویس های حفاری، پیمانکاری عمومی (در اکتشاف و تولید نفت و گاز) ،ساخت لوله هایPE (جهت انتقال گاز)، تجارت فراورده های پتروشیمی و نفتی در منظقه و سراسر جهان فعال هستند.
PEDC همچنین مالک یک نیروگاه سیکل ترکیبی برق و همچنین سهامدار عمده دو شرکت نیروگاهی دیگر با مجموع ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات می‌باشد.
PEDC همچنان برداشتن گام هایی اساسی در جهت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اصلی فعالیتش مانند تولید برق، پتروشیمی، و تعدادی توسعه میادین نفت/گاز ادامه داده است که این معادل انجام سرمایه‌گذاری‌های مضاعف چند میلیارد یورویی است.

شرکت گسترش انرژی پاسارگاد “PEDC” (سهامی خاص)، اولین شرکت خصوصی فعال در زمینه های مشترک برق ، نفت و گاز فعالیت خود را درسال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و سرمایه گذاری در بخش انرژی و حوزه های بالادستی نفت و گاز (اکتشاف ، استخراج و خدمات حفاری) ، میان دستی نفت وگاز (انتقال خط لوله ، تجارت و مخازن) ، پایین دستی نفت و گاز (پتروشیمی و پالایش) و برق ، یوتیلیتی و انرژی های تجدیدپذیر (تولید ، توزیع ،فروش برق در داخل و خارج از کشور و خدمات بهره برداری و نگهداری نیروگاه ها) آغاز نموده است و در حال حاضر با مالکیت کامل یا بخشی از ظرفیت نیروگاه های خریداری شده جمعا به قدرت نامی حدود ۲۰۰۰ مگاوات عملیات بهره برداری و همچنین احداث و توسعه نیروگاه ها به ظرفیت ۱۶۰۰ مگاوات را در مرحله مذاکرات نهایی و شروع عملیات اجرایی دارد.

چشم انداز

• بازیگر پیشگام و پایدار درانرژی و پتروشیمی ، ارائه دهنده محصولات وخدمات متنوع و با کیفیت در ایران، منطقه، و جهان شناخته شده به عنوان شریک استراتژیک منتخب در حوزه انرژی ایرانبازیگری پیشگام و پایدار در انرژی و پتروشیمی
ماموریت :
• درصدد آنیم با مدیریت و توسعه سبد پروژه ها، شراکت در تراز جهانی، به ارایه محصولات و خدمات با کیفیت در صنایع انرژی و پتروشیمی در ایران، منطقه، و جهان بپردازیم و از این طریق برای سهامداران خود خلق ارزش، رشد بلند مدت شرکت را تضمین، و به توسعه پایدار بخش انرژی و جامعه
کشور کمک نمائیم

ارزش ها

• درستکاری
• سرآمدی
• روحیه کارگروهی
• انعطاف پذیری
• شراکت
• مسئولیت های اجتماعی

موضوع فعالیت

شرکت گسترش انرژی پاسارگاد (سهامی خاص) با هدف سرمایه گذاری در بخش انرژی و صنایع وابسته ، در اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ آغاز به کار کرده است . فعالیت اصلی شرکت ، سرمایه گذاری و مشارکت درداخل و خارج از کشور در زمینه های زیر است :
۱. اکتشافات ، توسعه ، استحصال از منابع و معادن زیر زمینی هیدروکربوری
۲. ساخت پالایشگاه های نفت و گاز واحدهای پتروشیمی و صنایع پایین دستی و تولید فرآورده های مربوط
۳. احداث نیروگاه ها و تولید برق
۴. انرژی های نو (نیروگاه های بادی و انرژی خورشیدی)
۵. ایجاد تاسیسات مربوط به خطوط انتقال و توزیع برق ، نفت ، گاز و فرآورده های مربوط
۶. ایجاد شرکت های پیمانکاری جهت ارائه خدمات تخصصی در صنایع بالادستی و پایین دستی (نظیر عملیات حفاری و خدمات حفاری)
۷. امور بازرگانی در حوزه محصولات و مواد اولیه صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی